პროექტები

განხორციელებული პროექტები

სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
თამარ კასრაძე
რაიონი
მცხეთა
სკოლა
სოფ. ციხისძირის საჯარო სკოლა
სოფელი
ციხისძირი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
ფიფქია და შვიდი ჯუჯა
ადაპტირებული სპექტაკლი
თემის შინაარსი
  ზღაპრის უკეთ გასაგებად მოსწავლეები აანალიზებენ სიუჟეტს. მსჯელობენ სიკეთესა და ბოროტების თემაზე და ასევე, იმ იდეამდეც მიდიან, რომ შრომა აკეთილშობილებს ადამიანს. ნახულობენ ზღაპარს ფიფქია და შვიდი ჯუჯა. აჯგუფებენ გმირებს თვისებების მიხედვით. ზღაპრის სხვადასხვა ვერსიებიდან ამოჭრილი გმირების ფოტოებით უნდა ამოიცნონ ვინ არის ეს გმირი. მოსწავლეები ჯგუფებში ქმნიან სხვადასხვა სიუჟეტის ამსახველ ნახატებს და სხვა ჯგუფის წევრები უნდა მიხვდნენ რომელი სცენაა, შემდეგ ეს სცენები დაალაგონ ლოგიკური თანმიმდევრობით. ადარებენ ზღაპრის სხვადასხვა საბავშვო  ეკრანიზაციას ამუშავებენ დიალოგებს ზღაპრიდან. თვითონ მოიფიქრებენ რომელი გმირების ჩამატება შეიძლება ზღაპარში და რა ფუნქცია ექნებათ მათ. ბოლოს ვანაწილებთ როლებს და ვამზადებთ სპექტაკლს პროექტის დასკვნითი ნაწილისთვის.
საგანი
ინგლისური ენა
დონე/კლასი  
V კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
10 კვირა
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
მოსმენა
უცხ.დ.V.1. მოსწავლეს
შეუძლია მოსმენილი მცირე
ზომის დიალოგის გაგება.
უცხ.დ.V.2. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი თხრობითი ხასიათის ილუსტრირებული ტექსტის გაგება (მაგ., ადაპტირებული ზღაპარი, მოთხრობა, მითი).
კითხვა
უცხ.დ.V.6. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
ლაპარაკი
უცხ..V.15. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ..V.16. მოსწავლეს შეუძლია გაბმულად მეტყველება.
უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება (მედიაცია)
უცხ.დ.V.20. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე სხვადასხვა ტიპის პროექტისგანხორციელება (მაგ., ზეიმის მოწყობა,გენეალოგიური ხის შედგენა, ზღაპრის დადგმა და სხვა).
სწავლის სწავლა
უცხ.დ.V.27. მოსწავლეს შეუძლია< თანაკლასელებთან ჯგუფის წევრებთან თანამშრომლობა.

პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
  • ამოიცნობს თანამოსაუბრეებს და მათ ემოციებს, დამოკიდებულებებს (მაგ., რისი ეშინიათ/არ ეშინიათ; რა აინტერესებთ/არ აინტერესებთ; რა მოსწონთ/არ მოსწონთ და სხვა);
  • განარჩევს თანამოსაუბრეთა მიერ ინტონაციით გამოხატული ნათქვამის მოდალობას (თხოვნა, მოთხოვნა, შეკითხვა, ბრძანება);
  • განარჩევს თავაზიან და ფამილარულ ფორმულებს.
  • ამოიცნობს პერსონაჟის დამახასიათებელ ნიშან-თვისებებს;
  • პერსონაჟთა საქციელიდან გამომდინარე, გამოაქვს დასკვნა მათი ხასიათის, თვისების შესახებ (მაგ., კეთილია, ბოროტია, ძუნწია, გულადია, მშიშარაა, ზარმაცია);
  • ტექსტის დამუშავების შემდეგ მასწავლებლის თხრობის კვალდაკვალ ახორციელებს ამბის ინსცენირებას;
  • ქმნის ტექსტის ილუსტრაციებს.
  • პასუხობს ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს;
  • კითხულობს და ასახელებს მიზეზს (მაგ., რატომ ...? - იმიტომ, რომ...);
  • მონაწილეობს სიმულაციურ სიტუაციაში (მაგ., ინტერვიუს ჩამორთმევა, მაღაზიაში, შეხვედრა ზოოპარკში/ თანატოლთან/უფროსთან/კონკურსანტებთან).
  • ჰყვება ამბავს ილუსტრაციებზე დაყრდნობით;
  • ეთათბირება თანაგუნდელებს ფუნქციების, სამუშაოს განაწილების თაობაზე;
  • ახერხებს თანაგუნდელებთან შეთანხმებას;
  • გამოთქვამს მოსაზრებებს, უსმენს სხვისას;
  • თავისი წვლილი შეაქვს დასმული ამოცანის გადაჭრაში.
  •  გუნდის წევრებთან, მასწავლებელთან ერთად გეგმავს პროექტის განხორციელების ეტაპებს;
  •  გუნდის წევრებთან ერთად მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვრავს და ინაწილებს ფუნქციებს;
  • გუნდში ასრულებს მისთვის მიკუთვნებულ ფუნქციას;
  •  მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის დახმარებით მოიძიებს სათანადო რესურსებს;
  •  გუნდის წევრებთან ერთად მასწავლებლის დახმარებით შეარჩევს და დაამუშავებს მოძიებულ მასალას;
  • მასწავლებლის დახმარებით აუმჯობესებს და ასრულებს პროექტს.
      21 საუკუნის უნარ–ჩვევები


სწავლისა და გამომგონებლობის უნარ-ჩვევები
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
     ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
     საღი მსჯელობა და აღქმა;
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
     იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
     სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
     საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
საინფორმაციო წიგნიერება
      ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევები
მოქნილობა და ადაპტაცია
·         განსხვავებულ როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა არის ზღაპარი?
თემატური კითხვები
რა ძირითადი თვისებები ახასიათებთ ზღაპრის მთავარ გმირებს?

შინაარსობრივი კითხვები
რა შეუძლია ფიფქიას?
როგორ მოახერხა ფიფქიამ პრობლემის დაძლევა?
შეფასების გეგმა
შეფასების რეზიუმე
შეკითხვების დასმა ხდება მთელი პროექტის განმავლობაში, რომ შემოწმდეს მოსწავლის  აზროვნება და  მიეცეს ანალიზის შესაძლებლობა. მოკლე ჩანაწერები ხელს უწყობს მასწავლებელს, თვალი მიადევნოს თითოეული მოსწავლის საჭიროებებს. ჩანაწერები, ასევე, საშუალებას მოგცემთ განსაზღვროთ,  რამდენად კარგად  ესმით მოსწავლეებს გარკვეული ცნებები და  გამოიყენოთ გაუგებარი ცნებების ხელმეორედ შესწავლისთვის. პრეზენტაციის რუბრიკას მოსწავლეები იყენებენ მასწავლებლის შეფასებამდე საკუთარი პრეზენტაციების შესაფასებლად. ბლოგი, ან რუბრიკა წარმოგვიდგენს ნაშრომების შემოწმების  კრიტერიუმს სხვადასხვა გადმოსახედიდან; მათ მოსწავლეები იყენებენ წერის დროს  საბოლოო პროდუქტის შეფასებისას. როდესაც მოსწავლეები  ასრულებენ მონახაზს, თანატოლთა უკუკავშირის ფორმა გამოიყენება ერთმანეთისთვის   უკუკავშირის მისაცემად და საბოლოო შედეგის შესასწორებლად.
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
*        გამოკითხვა
*        KWHL სქემა
*        ვენის დიაგრამა
*        ასოციაციური მზე

*        პრეზენტაციის რუბრიკა
*        ვენის დიაგრამა
*        სურათების დიაგრამა
*        წერის დავალების შეფასების რუბრიკა

*        ბლოგის შეფასების რუბრიკა
*        თანაკლასელთა ურთიერთ შეფასება
*        ზეპირი დავალების შეფასების რუბრიკა
*        მონაწილეთა თვითშეფასება
სასწავლო პროცედურები
დავალების ინსტრუქციის გაზიარებამდე
ვამზადებ „ფიფქია და შვიდი ჯუჯა“–ს ადაპტირებულ ვერსიას მოსწავლეთათვის წასაკითხად. გამოვიყენებ პროექტზე დაფუძნებული სწავლების შესახებ კვლევის შედეგების პრეზენტაციას მშობლებისა და საზოგადოების სხვა წევრებისთვის პროექტებით სწავლების მოდელის დადებითი ეფექტის გასაცნობად. ვამზადებ პროეტის ბუკლეტს მოსწავლეთა და მშობელთა დასაინტერესებლად.
პირველი და მეორე კვირა
დავსვამთ ზოგად შეკითხვებს რა არის ზღაპარი? რა ძირითადი თვისება ახასიათებთ ზღაპრის მთავარ გმირებს?
ვწერ სიტყვა ზღაპარი და ვაკეთებ ასოციაციურ მზეს მოსწავლეთა პასუხების მიხედვით.
ჯგუფებში ვურიგებ რამდენიმე სრუალიად უცხო პერსონაჟის სურათს და ვთხოვ  დააჯგუფონ ისინი დადებით და უარყოფით გმირებად. შემდეგ ვაანალიზებთ რის მიხედვით მიიღეს გადაწყვეტილება.
შემდეგ ვარკვევთ,  თუ იცის  ყველა მოსწავლემ ფიფქიას ამბავი, წიგნში წაუკითხავთ, თუ   ფილმი უნახავთ. უმრავლესობას ეცოდინება. მათ ვისაც არ სმენია კონკიას ამბავი, შემდეგი აქტივობის ფარგლებში ჯერ დამკვირვებლის როლი მიეცემათ.  მოსწავლეების იდეების საფუძველზე ვავსებ KWHL ცხირლს.
 ვენის დიაგრამის გამოყენებით ვთხოვ გააკეთონ დედინაცვალის და ფიფქიას შედარება.  ვურიგებ საკითხავ მასალას, ვკითხულობთ და ვთარგმნით.
დავალებები: მოსწავლეებს ვავალებ ერთი კვირის მანძილზე მოახერხონ და ერთხელ მაინც უყურონ დისნეის გადაღებულ ეკრანიზაციას და ვთხოვ ამოწერონ ყველა ცხოველი, რომელიც კი ფილმში გამოჩნდება. ასევე, მოსწავლეთა ჯგუფები აკეთებენ სხვადასხვა სიუჟეტების ჩანახატებს დიდ ფორმატზე, გამოაქვთ თავიანთი ჩანახატი და აკეთებენ პრეზენტაციას, ანუ აღწერენ ნახატს და ახმოვანებენ სიუჟეტს.
I ჯგუფიეპიზოდში აუცილებლად უნდა მონაწილეობდეს დედინაცვალი
II ჯგუფიეპიზოდში აუცილებლად უნდა მონაწილეობდეს ფიფქია
III ჯგუფიეპიზოდში უნდა მონაწილეობდეს ჯუჯა.
IV ჯგუფითავისუფალი არჩევანი
მესამე კვირა
მოსწავლეებს მოაქვთ ნახატები, ჯგუფები გამოიცნობენ თუ რომელი ეპიზოდია ასახული, ახმოვანებენ მას და ალაგებენ სიუჟეტური თანმიმდევრობით. ვაყურებინებ ზღაპრის ნაკლებად ცნობილ ეკრანიზაციას. ვთხოვ შეავსონ ვენის დიაგრამა დისნეის ეკრანიზაციისა და ნანახის მსგავსება განსხვავებების მიხედვით.
ვაჩვენებ პროექტორით ფრაზებს ზრაპრიდან, ხმამაღლა ვაკითხებ და ვთხოვ ამოიცნონ, რომელი გმირის სიტყვებია. შემდევ ვაძლევ დაშლილ ფრაზებს და ვთხოვ სიტყვები დაალაგონ სწორი თანმიმდევრობით.
დავალება: რას შეცვლიდით ზღაპარში და რატომ?
მეოთხე და მეხუთე კვირა
განვიხილავთ მოსწავლეთა მიერ შემოთავაზებულ ალტერნატიულ სიუჟეტებს და ვქმნით საკუთარ ვერსიას.
დავყოფ მოსწავლეებს პატარა ჯგუფებად  და ვუნაწილებ როლებს (ფიფქია, დედინაცვალი, ვეზირი, ჯუჯები). თვითონ წერენ საკუთარ სიტყვებს და ემზადებიან მინი სკეჩის დასადმელად. ყველა ჯგუფი წარმოადგენს თავის მიერ შერჩეულ დიალოგს.
დავალებად ვავალებთ მოყვნენ ზღაპარი თავიანთი პოზიციიდან.
I ჯგუფიფიფქიას პოზიციიდან
II ჯგუფიდედინაცვლის პოზიციიდან
III ჯგუფივეზირის პოზიციიდან
IV ჯგუფიერთ–ერთი ჯუჯის პოზიციიდან
მეექვსე და მეშვიდე კვირა
ჯგუფები წარმოადგენენ თავიანთი გმირის პოზიციიდან მოყოლილ ზღაპარს.
ჯგუფებს ვავალებ შექმნან ძებნილის აფიშა პრინცის სახელით, რომელიც ეძებს ფიფქიას.
ჯგუფები აკეთებენ ბლოგებს და ანთავსებენ თავიანთ ნამუშევრებს.
ვანაწილებთ როლებს სპექტაკლისთვის. სწავლობენ თავიანთ სიტყვებს, ვამუშავებთ წარმოთქმას და სამსახიობო ოსტატობას.
მერვე და მეცხრე კვირა
რეპეტიციები.
მეათე კვირა
პროექტის შეჯამება მშობლებისა და საზოგადოებისთვის.  სპექტაკლი.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      
ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები, ლაბორატორიის სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
ვებმისამართები

სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.


http://englishclubatschool.blogspot.com/p/projects.html

No comments:

Post a Comment

სენსორული ინტეგრაციის მნიშვნელობა სწავლებისას

  ალბათ ყველას გამოგვიყენებია ფრაზა „მოთმინების ფიალა ამევსო“. ამ ფრაზით ადამინები აღწერენ იმ ბოლო წამს, როცა მეტის მოთმენა უბრალოდ აღარ შეუ...